Nejlepší způsob, jak se vypořádat s nechtěnými hovory: klíčová věta, kterou říct, když zvednete telefon

by Petr Novák

Tyto hovory způsobují potíže každému z nás a znalost postupu vám pomůže je omezit.

V digitálním věku se nevyžádané hovory staly každodenní nepříjemností pro miliony lidí. Nejenže nám nedávají spát, ale také ohrožují naši bezpečnost a soukromí.

Spamy mohou být různého typu: klamavé reklamy, pokusy o podvod, vtíravé průzkumy, telefonické propagační akce…… Mnohé z nich se pokoušejí získat osobní nebo finanční informace pomocí manipulativních taktik. Běžným příkladem je „phishing po telefonu“, kdy se podvodníci vydávají za banky nebo společnosti s cílem ukrást osobní nebo finanční informace. Tyto praktiky jsou nejen nepříjemné, ale mohou také ohrozit naše bankovní účty.

Kromě nebezpečí jsou neustálé telefonáty únavné. Není příjemné být několikrát denně vyrušován, zejména když jsme zaneprázdněni v práci nebo odpočíváme ve volném čase. Mnoho lidí navíc neví o funkci blokování takových čísel, aby vám nemohla znovu volat ze stejného zařízení . Mnoho lidí raději ignoruje hovory z neznámých čísel, což někdy vede k tomu, že zmeškají další důležité konverzace.

Nejlepší způsob, jak se vypořádat s nechtěnými hovory: klíčová věta, kterou říct, když zvednete telefonI přes dostupnost předpisů a nástrojů pro blokování takových čísel nacházejí spammeři nové způsoby, jak filtry obejít. Proto je důležité zůstat informovaný a vyvarovat se sdělování osobních údajů po telefonu. Doporučuje se také používat aplikace pro detekci čísel a podezřelá čísla nahlásit.

 

Co říci, pokud vám někdo volá z neznámého čísla

Nevyžádané hovory jsou nejen nepříjemné, ale mohou představovat skutečné nebezpečí. Nejlepší obranou je opatrnost a používání správných nástrojů, které minimalizují jejich dopad na náš každodenní život.

Navzdory snahám o snížení počtu nevyžádaných komerčních hovorů je mnoho lidí nadále denně přijímá. Přestože legislativa tuto praxi omezila, některé společnosti se i nadále snaží kontaktovat potenciální zákazníky dotěrným způsobem. Existuje však účinný způsob, jak tyto hovory zastavit pomocí jednoduché otázky.

Kde jste našli mé číslo? Tuto otázku byste měli položit, pokud vám někdo zavolá z nechtěného čísla. Pokud vám volá společnost za komerčním účelem, je lepší se místo okamžitého ukončení hovoru rovnou zeptat, jak získala váš kontakt. Podle platných předpisů jsou povinni tuto informaci poskytnout. Pokud se jedná o společnost, se kterou již máte smluvní vztah, můžete ji požádat, aby vás vyřadila ze své databáze a již vám nevolala. Vaší žádosti jsou povinni vyhovět, aby vyhověli zákonu o ochraně osobních údajů.

Nejlepší způsob, jak se vypořádat s nechtěnými hovory: klíčová věta, kterou říct, když zvednete telefonNa druhou stranu, pokud je operátor vyhýbavý nebo vám nedokáže sdělit původ vašeho čísla, je pravděpodobné, že hovor je podvodný nebo porušuje zákon. V mnoha případech operátoři po položení této otázky raději rychle zavěsí, aby se vyhnuli právním problémům.

Pokud hovory pokračují, je vhodné si číslo zapsat a upozornit, že situaci nahlásíte španělské agentuře pro ochranu osobních údajů (AEPD). Toto varování obvykle stačí k zastavení pokusů.

Přestože nevyžádané hovory stále představují nepříjemnost, znalost postupu vám může pomoci je omezit. Až vám příště někdo zavolá na inzerát, nezapomeňte se zeptat, jak získal vaše číslo, a podle toho se zachovejte.

You may also like

Leave a Comment